Säkerhetssamordnare

Vill du vara med och utveckla morgondagens totalförsvar och se till att samhällsviktiga verksamheter fungerar? Då ska du läsa vidare och söka jobbet som säkerhetssamordare innan den 1 juli!

Ett jobb med plats för växtkraft

Välkommen till oss

Krokoms kommun söker dig som har intresse för att försvara vår information och bygga en upp en beredskap för våra samhällsviktiga verksamheter. Som samordnare är du den som stöttar förvaltningarna för att göra kommunen tryggare och säkrare för våra medarbetare och medborgare. Välkommen med din ansökan!

Sök jobbet här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Sista ansökningsdatum

En dag som säkerhetssamordnare

En dag som säkerhetssamordnare

Som säkerhetssamordnare är dina huvudsakliga arbetsområden skal- och brandskydd, kontinuitetsplanering, kriskommunikation samt informationssäkerhet.

I rollen som säkerhetssamordnare är du rådgivande och stöttande inom olika typer av säkerhetsfrågor till barn – och utbildningsförvaltningens alla verksamheter samt de förtroendevalda. Du ansvarar för att förvaltningsövergripande ta fram styrdokument, revidera befintliga riktlinjer/rutiner och utbilda chefer samt medarbetare inom olika delar av säkerhets – och krisberedskapsområdet. Andra arbetsområden som också förekommer är krisberedskap, incidentrapporteringar, säkerhetsfrågor, utredningar och analyser samt systematiskt förbättringsarbete i säkerhetsfrågor.

I tjänsten arbetar du i team med förvaltningens andra säkerhetssamordnare. Du kommer arbeta självständigt i din funktion, samtidigt som du samspelar med övriga enheter och förvaltningar inom kommunen. I din samverkan med såväl interna som externa aktörer har du fokus på att verka för trygghet och säkerhet för våra medborgare.

Kommunledningsförvaltningen försörjer tre nämnder; kommunstyrelsen, bygg- och miljönämnden och samhällsbyggnadsnämnden. Förvaltningen sysselsätter ca 135 medarbetare och är uppdelad i område stab, område bygg och miljö samt område samhällsbyggnad och tillväxt.

Din kompetens

Din kompetens

För tjänsten krävs:

  • Akademisk examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som av arbetsgivaren bedöms som likvärdiga.
  • God kunskap om lagstiftningen inom krisberedskap.

Det är meriterande om du har:

  • Dokumenterad yrkeserfarenhet inom säkerhetsområdet.
  • Erfarenhet av utredningar, risk- och sårbarhetsanalyser samt att självständigt driva utvecklingen framåt.
  • Har en god förståelse för politiskt styrd organisation.
  • Har erfarenhet av inom skal- och brandskydd, kontinuitetsplanering, kriskommunikation samt informationssäkerhet.
  • Ha kunskap om kommunal lagstiftning.


Som person bör du ha en god förmåga att kunna växla mellan olika arbetsuppgifter samt kunna strukturera och organisera ditt arbete självständigt. För att trivas i rollen ser vi att du har en god kommunikativ förmåga, både i skrift och tal och en god pedagogisk förmåga där du trivs med att utbilda både enskilda och större grupper samt att du kan samarbeta med andra.


Utöver den formella kompetensen så läggs också stor vikt vid personlig lämplighet samt intresse och engagemang för att arbeta i team.

Övrigt

Övrigt

Visstidsanställning på heltid, 100% t.o.m. 2024-12-31 med möjlighet till förlängning.

Tillträde snarast enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag:

Krokom – kommunen mitt i Jämtland

Krokom – kommunen mitt i Jämtland

Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats.

Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

Jag är jätteförtjust i den här platsen, här känner jag att jag kan leva länge

Läs mer om berättelserna från våra 193 byar

Berättelser från våra 193 byar

Vår värdegrund och din växtkraft

Vårt arbete ska genom­syras av våra värdeord

  • Välkomnande – Här är alla välkomna!
  • Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
  • Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
  • Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växt­kraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att ut­vecklas. Vill du växa med oss?

Ansökan

Sista ansökningsdatum:

Meny