Fel på vissa fakturor från vatten och renhållning

Mobiltelefon som scannar en räkning

På den senaste fakturan från vatten och renhållning borde den senaste avläsningen av vattenmätaren finnas med för dem som har en sådan. Tyvärr har det uppstått ett tekniskt problem, vilket har resulterat i att avläsningen för år 2023 inte har inkluderats på fakturan för vissa fastigheter. Det gäller ungefär 350 av de 4500 fastigheterna som är anslutna till systemet.

För de berörda fastigheterna kommer vattenförbrukningen att vara oförändrad på december­fakturan. Årsförbrukningen kommer istället att uppdateras och synas på marsfakturan för de specifika fastigheterna. Om du har frågor eller behöver mer information är du välkommen att kontakta vårt kundcenter.

Telefon 0640 161 00

kundcenter@krokom.se

Vi undersöker för närvarande orsaken till dessa problem och ber om ursäkt för eventuella olägenheter detta kan ha orsakat. Vi arbetar vidare för att lösa problemet och tackar för ditt tålamod.

Här finns mer information om fakturor från vatten och renhållning

Meny