Projektadministratör till fastighetsavdelningen

Ett jobb med plats för kreativitet

Vi söker nu en projektadministratör för att komplettera och bistå vårt team med byggprojektledare på fastighetsavdelningen.

Ditt uppdrag är att ha en sammanhållande och drivande funktion i utvecklingsfrågor gällande dokumentation och digitala system för fastighetsavdelningen. Denna tjänst innebär stor variation av arbetsuppgifter i en mindre organisation.

Krokom - kommunen mitt i Jämtland

Krokoms kommun ligger mellan Östersund och Åre. I kommunen och dess närområde finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Närheten till Östersund möjliggör goda kommunikationer till övriga Sverige.

Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

Kommunledningsförvaltningen försörjer tre nämnder; kommunstyrelsen, bygg- och miljönämnden och samhällsbyggnadsnämnden. Förvaltningen sysselsätter ca 135 medarbetare och är uppdelad i område stab, område bygg och miljö samt område samhällsbyggnad och tillväxt.

En dag som projektadministratör

Du kommer att tillhöra kommunens fastighetsavdelning och vara direkt underställd fastighetschefen. Att stödja projektledarna inom bygg, mark och exploatering med administrativa delar i samband med byggnationer är centrala arbetsuppgifter. Likaså att kunna leda utvecklingsprojekt inom dokument- och ritningshantering. I detta ingår utveckling av administrativa verksamhetssystem och rutiner samt ansvar för avdelningens digtala och analoga ritningsarkiv.

I arbetet ingår att säkerställa att digital dokumentation inkommer till avdelningen i samband med projektering samt genomförande av byggprojekt och att den arkiveras och sparas på ett säkert och åtkomligt sätt.

Du är också vid behov sekreterare på olika möten i samband med ett byggprojekts olika delar.
Du kommer använda olika digitala system och det är därför viktigt att du har kunskap och vana att arbeta i dokumenthanteringssystem, alternativt har intresse och lätt att lära.

I rollen som projektadministratör har du ett nära samarbete med övriga funktioner på fastighetsavdelningen samt med övriga verksamheter och funktioner.

Din kompetens

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete och då gärna inom fastighet och förvaltning.

Du bör ha lätt för att samarbeta men även ha förmåga att arbeta självständigt och kunna planera och prioritera arbetsuppgifter.

Du är allmänt systemkunnig och har god vana av att jobba i digitala stödsystem.

Övrig information

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag: 2024-04-21

Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Christina Sundien, byggprojektledare
0640-16435
christina.sundien@krokom.se

Erika Bjurling, verksamhetshandläggare
0640-16440
erika.bjurling@krokom.se

Nina Åman,  facklig kontaktperson, Vision
Byggprojektledare
0640-16487
nina.aman@krokom.se

Välkommen med din ansökan!

Vill du flytta hit?

Vill du veta hur det är att bo hos oss? Läs berättelserna från våra 193 byar.

Det är det bästa som har hänt mig, det här var platsen jag hela tiden längtade till som liten, det är lugnt och skönt här.

Här nedan kan du läsa berättelser där flera har tagit steget och flyttat till någon av våra 193 byar. Välkommen till Krokoms kommun!

Berättelser från våra 193 byar

Vår värdegrund och din växtkraft

Vårt arbete ska genom­syras av våra värdeord

  • Välkomnande – Här är alla välkomna!
  • Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
  • Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
  • Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växt­kraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att ut­vecklas. Vill du växa med oss?

Picknick framför ett vattenfall där det står en fiskare

Medarbetarna har ordet

Ansökan

Sista ansökningsdatum:

Meny