Flygande chef till socialförvaltningen

Ett jobb med plats för flexibilitet och ansvar

Har du kunskap och erfarenhet av ledarskap? Gillar utmaningar och varierat arbetstempo? Då kan den nya tjänsten som flygande chef inom socialförvaltningen vara något för dig!

Krokom, kommunen mitt i Jämtland

Sök jobbet direkt via den här länken Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

Socialförvaltningen är en stor förvaltning både sett till antal medarbetare och till bredden på uppdrag. Vi är indelade i fem verksamhetsområden och finns i hela kommunen. Här ansvarar vi för att ge vård och omsorg, stöd och service samt hälsa och sjukvård till våra medborgare som har behov av det, i alla skeden av livet. Här gör vi skillnad, på riktigt!

I Socialförvaltningens verksamhetsområde ryms bland annat särskilt boende, personlig assistans, daglig verksamhet, korttidsboende för barn och unga, boendestöd, grupp- och servicebostäder, IFO, hemtjänst samt bistånd, hälsa och sjukvård.

En dag som flygande chef

En dag som flygande chef

Rollen som flygande chef innebär att ersätta ordinarie chefer vid exempelvis tillfällig frånvaro eller chefsbyte, inom alla socialförvaltningens verksamheter.
Du har ett helhetsansvar för den enhet du befinner dig på, vilket innebär att du går in operativt, har budget-, personal- och arbetsmiljöansvar.

Som flygande chef är ditt främsta verktyg medarbetarna och deras kompetens. Ni tillsammans, du och medarbetarna, ser till att verksamheten går framåt, att våra medborgare får den hjälp och de stöd som de har rätt till. Vidare krävs att du upprätthåller samarbete med din, för uppdraget, aktuella ledningsgrupp och övriga professioner. Uppdragen varierar i tid från 2 veckor upp till 3 månader.

I rollen kommer du vara anställd på socialförvaltningen stab och din närmsta chef är socialchefen. Uppdraget är utformat så att om det uppstår perioder utan chefsuppdrag ska du gå in och förstärka staben i tex utredningsarbeten.

Du utgår från stabens kontor som ligger i centrala Krokom, du har tillgång till kommunens hyrbilar och reser på arbetstid.

Din kompetens

Din kompetens

Vi söker dig som:

  • har minst ett års dokumenterad erfarenhet av att arbeta som chef, gärna inom socialförvaltning, du behöver vara trygg i din roll som ledare.
  • har en relevant högskoleutbildning, exempelvis socionom, personalvetare eller inom juridik.
  • innehar B-körkort.

Som person är du självständig, engagerad och trygg med att fatta beslut i ditt arbete. Du har lätt att anpassa dig till nya förutsättningar och tycker det är spännande att utmana dig själv i nya situationer. Du är flexibel och behöver ha förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga.

Förmågan att inspirera, motivera och leda medarbetare, samtidigt som du är lyhörd, skapar förtroende och upprätthåller goda relationer är viktiga egenskaper. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

Övrigt

Vill du flytta hit?

Vill du veta hur det är att bo hos oss? Läs berättelserna från våra 193 byar.

Det är det bästa som har hänt mig, det här var platsen jag hela tiden längtade till som liten, det är lugnt och skönt här.

Här nedan kan du läsa berättelser där flera har tagit steget och flyttat till någon av våra 193 byar. Välkommen till Krokoms kommun!

Berättelser från våra 193 byar

Vår värdegrund och din växtkraft

Vårt arbete ska genom­syras av våra värdeord

  • Välkomnande – Här är alla välkomna!
  • Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
  • Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
  • Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växt­kraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att ut­vecklas. Vill du växa med oss?

Medarbetarna har ordet

Ansökan

Sista ansökningsdatum:

Meny