
Avgiftshandläggare till biståndsenheten (vikariat)
Ett jobb med plats för drivkraft
Nu söker vi en avgiftshandläggare med ansvar kopplat till beslut fattade utifrån Socialtjänstlagen. Du blir en del av vårt engagerade och kompetenta team på bistånd i Krokom.
En dag som avgiftshandläggare
Vi söker dig som vill arbeta i vårt engagerade och kompetenta team på bistånd i Krokom – en del av socialförvaltningen. Vi söker en avgiftshandläggare som ansvarar för avgiftshandläggningen i socialförvaltningen kopplat till beslut fattade utifrån Socialtjänstlagen.
Biståndsenheten tillhör verksamhetsområdet Bistånd, Hälsa- och sjukvård. På enheten arbetar enhetschef, förstehandläggare, biståndshandläggare, LSS-/SoL-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi är en liten arbetsgrupp där du har nära samarbete med kollegor och enhetschef. Vi tycker att det är viktigt att trivas på jobbet!
Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt SoL och LSS. Enheten ansvarar även för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak:
- Sköta avgiftshandläggningen i Viva kopplat till insatser inom äldre- och funktionshinderomsorgen
- Svara på frågor kopplat till avgifter inom äldreomsorgen
- Uppdatera broschyr, hemsida och annat utifrån avgifter
- Ekonomihantering i ekonomisystemet Visma
- Arbete med gallring och dokumenthantering
- Andra administrativa uppgifter på enheten
- Verksamhetsarbete och förbättringsarbete
Din kompetens
Eftergymnasial utbildning inom administration eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Erfarenhet från arbete med administration är meriterande. God datorvana och vana att jobba i olika system så som Visma, Viva, Heroma, Trio mfl. Vana av officepaketet och Excel
För att på ett bra sätt klara av arbetsuppgifterna i uppdraget behöver du ha uppnått en personlig mognad och ha god förmåga att skapa relationer i ditt arbete. Vi ser gärna att du har kunskaper om socialtjänstens uppdrag.
Vi erbjuder:
- En liten personalgrupp med ett nära samarbete.
- Årsarbetstid med möjlighet att anpassa arbetstid utifrån verksamheten och dina behov.
- Friskvård på arbetstid
- Viss möjlighet till arbete på distans om arbetet tillåter
Övrigt
Vikariat på heltid med tillträde omgående. Vikariatet räcker till 2023-12-31 med möjlighet till förlängning.
Sista ansökningsdatum är 2023-06-29, rekryteringsarbetet kommer ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Vår värdegrund och din växtkraft
Vårt arbete ska genomsyras av våra värdeord
- Välkomnande – Här är alla välkomna!
- Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
- Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
- Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.
Vi gör plats för din växtkraft!
I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växtkraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att utvecklas. Vill du växa med oss?

Ansökan
Sista ansökningsdatum: