Modern communication technology illustration with mobile phone and high tech background

IT-samordnare systemförvaltning och säkerhet

Vill du vara med och digitalisera och utveckla vår IT-miljö? Vi söker en driven IT-samordnare till IT-enheten som vill vara med och bidra till Krokoms växtkraft. Vi kan erbjuda dig ett varierat arbete där du får vara en nyckelperson i utvecklingen av kommunens IT-miljö. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad!

Om tjänsten

IT-enheten ansvarar för det centrala IT-stödet till kommunens verksamheter med drift, support och utveckling av IT-miljö och telefoni. Enheten är organiserad inom kommunlednings­förvaltningen och består för närvarande av 13 medarbetare i rollerna IT-samordnare, IT-tekniker och IT-chef. Inom IT-enheten arbetar vi i team där infrastrukturteamet fokuserar på drift och utveckling av IT-infrastruktur och kundteamet fokuserar på kundstöd och den användarnära IT-miljön.

Som IT-samordnare inom funktionerna system­förvaltning och säkerhet är du en nyckelperson i arbetet med utveckling och förvaltning av kommunens IT-miljö där du identifierar behov, bidrar till en verksamhetsdriven digitalisering och utveckling samt verkar för att IT-miljön är säker, optimal och kostnadseffektiv i ett verksamhetsperspektiv med en centraliserad IT-drift.

Arbetet kan förändras över tid där fokus­området för IT-samordningen kan ändras eller inbegripa andra funktioner eller verksamheter.

Sök jobbet direkt via den här länken Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Att arbeta som IT-samordnare hos oss

Du agerar som konsult, specialist och projekt­ledare samt levererar ett professionellt och serviceinriktat stöd till verksamhet och system­ägare vid införande, utveckling, förvaltning, användning och avveckling av IT-miljö, tjänster, system och utrustning. Du gör det genom dialog, samordning och samverkan med kollegor och representanter från verksamheten, beslutsfattare och leverantörer i olika arbetsgrupper och projekt.

Du har en central roll där du kommer att driva, leda och kvalitetssäkra införande, utveckling och uppföljning av processer, rutiner, dokument och systemstöd för central IT-styrning, IT-systemförvaltning, IT-säkerhet och Informations­säkerhet. Du kommer att ansvara för kontinuitetsplanering och förvaltning av ett eller flera objekt i den centrala IT-miljön samt leda olika projekt.

Din kompetens

Du har en IT- eller systemvetenskaplig utbildning på högskolenivå, en bred kunskap, systemförståelse och flerårig arbetslivs­erfarenhet inom IT-området, eller en annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För att lyckas i uppdraget är du drivande och initiativtagande. Du tar stort eget ansvar och trivs att arbeta både självständigt och i team. Du har god samarbetsförmåga och känner dig bekväm med att prata med och inför olika grupper.

Du har ett stort ordningssinne, arbetar strukturerat och målinriktat med förbättring i fokus, samtidigt som du är flexibel, kan se helheten, prioritera och leverera i tid.

Du ska ha god kompetens och dokumenterad erfarenhet inom flera av följande områden:

  • Projektledning
  • IT-systemförvaltning och IT-förändringsledning
  • IT-förvaltningsstyrning och IT-tjänstestyrning
  • IT-säkerhet och Informationssäkerhet
  • Risk- och sårbarhetsanalys
  • Kontinuitetsplanering

Det är också meriterande om du har kompetens inom något av följande områden:

  • PM3
  • ITIL
  • ISO-27000/27001
  • NIS-direktivet
  • KLASSA
  • IAM
  • Dataskydd/GDPR

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, kan kommunicera på IT-teknisk nivå och samtidigt göra detta begripligt för användare ute i organisationen.

B-körkort är ett krav.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekryteringsprocess.

Värdegrund och växtkraft

Vårt arbete ska genomsyras av våra värdeord

  • Välkomnande - Här är alla välkomna!
  • Modig - Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
  • Nära - Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
  • Pålitlig - Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.´

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växtkraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att utvecklas. Vill du växa med oss?

Övrigt

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Tjänsten är säkerhetsklassad enligt lag (2018:585) säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsprövning med registerkontroll och bakgrundkontroll genomförs på slutkandidat.

Fackliga företrädare nås genom kommunens växel 0640-161 00.

Ansökan och kontakt

I denna rekryteringsprocess har Krokoms kommun valt att samarbeta med Adecco.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult:
Olof Lundberg på 073 684 77 81 eller via epost på:
olof.Lundberg@adecco.se

Har du frågor angående din ansökan, var god kontakta Adeccos kandidatsupport via:
info@adecco.se

Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Sista ansökningsdag: 2023-02-10

Vi välkomnar din ansökan!

Ansökan

Sista ansökningsdatum:

Meny