En man ringer i telefonen i förgrunden. Ett husbygge pågår i bakgrunden.

Byggprojektledare

Ett jobb med plats för utveckling

Vi växer och står inför en rad spännande utmaningar i vår kommun genom att vi både växer och utvecklas. Hos oss får du jobba med både det stora och det lilla tillsammans med ett stödjande team. Har du erfarenhet av byggprojektledning, entreprenadupphandling, LOU. Då kan du vara den vi söker för att komplettera vårt gäng.

En dag som byggprojektledare

Kommunledningsförvaltningens fastighetsavdelning har ägaransvaret för kommunens fastigheter och ansvarar för verksamheternas lokalförsörjning. Avdelningen ansvar även för kommunens mark- exploateringsverksamhet.

På avdelningen arbetar för närvarande 14 personer, varav arbetslaget med byggprojektledare består av sex personer. I en liten kommun är det nära till beslutsfattare och andra du har kontakt med i jobbet. Vi är placerade i centrala Krokom, ungefär 20 minuter väster om Östersund, och arbetar med byggprojekt i hela kommunen.

Vi driver tekniskt avancerade investeringsprojekt av varierande karaktär och storlek. Som byggprojektledare är det du som skapar verklighet av ritningar och planer genom att fungera som sambandscentral och spindel i det nät som byggs upp kring en byggnation. Vi står nu inför en offensiv när det gäller nyinvestering i bland annat skolor och förskolor, vilket ger möjlighet att få vara med och driva större entreprenader

Våra byggprojekt omfattar ny-, om- och tillbyggnader, underhållsprojekt och lokalanpassningar samt utredningsjobb.

Du kommer ha huvudansvaret för projektledningen, projekteringen, upphandlingen (LoU) och genomförandet. Du koordinerar, skapar goda kontakter och har kontroll på projektet genom att samordna byggherrens, byggentreprenörernas, arkitektens, konstruktörens, konsulternas och kvalitetsansvarigs uppgifter och insatser, så att byggprojektet avlöper som det ska. Du ser även till att de avtal som finns följs och att de hålls inom givna ekonomiska ramar.

Din kompetens

Vi söker dig som har ingenjörsutbildning eller motsvarande.

För att lyckas väl i det här jobbet krävs kompetens inom byggnadsteknik och teknologi. Det är meriterande med erfarenhet av att leda fastighetsprojekt i liknande befattningar. Likaså erfarenhet av arbete med budgetansvar, regelverken som styr byggprojektens förutsättningar, förhandlingar, ekonomisk styrning och uppföljning.

Som byggprojektledare behöver du kunna ta egna initiativ och driva projekt, ha lätt för samarbete och att skapa goda relationer. Du behöver också vara strukturerad, affärsmässig och kunna sätta gränser.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Körkort är ett krav.

Övrigt

Två tillsvidareanställningar på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag: 2022-10-17

Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Vår värdegrund och din växtkraft

Vårt arbete ska genom­syras av våra värdeord

  • Välkomnande – Här är alla välkomna!
  • Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
  • Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
  • Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växt­kraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att ut­vecklas. Vill du växa med oss?

En man ringer i telefon i förgrunden. I bakgrunden pågår ett husbygge.

Ansökan

Sista ansökningsdatum:

Meny