Senior woman with carer eating meal at home

Under­sköterska till hemtjänsten Offerdal

Ett jobb med plats för energi.

I arbetet hos oss spelar du en viktig roll för utvecklingen av Krokoms kommuns hemtjänst.

En dag i hemtjänsten i Off­erdal

Vår verksamhet pågår dag och kväll såväl vardagar som helger. Arbets­uppgifterna innebär bland annat medicinsk omvårdnad, enklare mat­lagning, hjälp med hygien och utevistelse. I ditt arbete är du en gäst i den enskildes hem och vi arbetar alltid under sekretess.

Vi erbjuder introduktion och du kommer till att börja med gå bredvid en mer erfaren kollega, så att du ska känna dig trygg när du börjar arbeta hos oss. I arbetet hos oss spelar du en viktig roll för utvecklingen av Krokoms kommuns hemtjänst.

I Offerdals Hemtjänst behöver vi förstärka och söker dig som kan och vill göra skillnad för våra äldre. I rollen som undersköterska kommer du att arbeta med att ge vård och omsorg till personer med insatser utifrån deras egna behov och förutsättningar. Vi arbetar utifrån ledorden tillit, respekt och ödmjukhet.

Vad kan vi erbjuda dig som jobbar i hemtjänst i Krokoms kommun?
Vi erbjuder lokaler i hemtjänstområdet du arbetar i. Enhetschefen för hemtjänsten har sitt arbetskontor i anslutning till hemtjänstgruppen. Centralplanering som har ett nära samarbete med gruppen har sin planering i Krokom. Vi har ett nära samarbete med bistånds­handläggare, distriktssköterska, sjukgymnast och arbetsterapeut. Varannan vecka träffas de olika professionerna och hemtjänstpersonal i teamträffar. Du kommer att vara kontaktperson för några personer med insatser tillsammans med dina kollegor. Du erbjuds kontinuerligt vidareutbildningar i ditt arbete. Du erbjuds friskvårdstid på arbetstid.

Din kompetens

Du har gått vård- och omsorgsprogrammet eller annan utbildning inom vård och omsorg som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du erfarenhet av att arbeta som vårdbiträde eller annat vårdyrke är det meriterande.

Du tycker om att ge en bra vård och omsorg och du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. För att trivas i rollen är det viktigt att du har en god planerings- och samarbetsförmåga. Arbetet förutsätter att du kan ta initiativ och vara självgående.

Du är ansvarstagande och engagerad och vill arbeta med målgruppen. Detta förutsätter god servicekänsla och kommunikationsförmåga.

Körkort är ett krav.

Vår värdegrund

Vårt arbete ska genomsyras av våra värdeord:

Välkomnande – Här är alla välkomna!

Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.

Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.

Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Övrigt

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enlig överenskommelse.

I Krokom är heltid norm och deltid en möjlighet.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Fackliga företrädare nås genom kommunens växel 0640-161 00.

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växtkraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att utvecklas. Vill du växa med oss?

Ansökan

Sista ansökningsdatum:
2019-11-30