Två händer som möts

Kurator

Ett jobb med plats för omtanke

Är du utbildad socionom och har erfarenhet av arbete med personer med funktionsvariation inom habilitering och/eller rehabilitering? Då kan jobbet som kurator på Stöd och service vara något för dig!

En dag som kurator

Som kurator inom Stöd och service kommer du arbeta med rådgivning och stöd i olika former genom kontakter med den enskilde, dennes närstående, företrädare, myndigheter och olika verksamheter. Du kommer även att arbeta med samordning och du kommer vara den som verkställer insatsen kontaktperson, avlösare samt stödfamilj. Vi ser gärna att du startar upp och genomför olika temagrupper för våra medborgare inom olika livsområden.

Som kurator kommer du att samarbeta nära andra kompetenser så som enhetschefer, arbets­konsulent, arbetsterapeut, sjukgymnast och distriktssköterska. Du kommer arbeta på flera olika nivåer i organisationen och kommer behöva ha en bra överblick över hela verksamheten Stöd och service, men också över kommunens övriga verksamheter.

Verksamheten Stöd och service finns inom Socialförvaltningen och vi arbetar med kommunin­vånare som har behov av extra stöd. Verksamhetens målsättning är att med kunskap och intresse för personer med funktionsvariationer och med ett värdigt bemötande skapa förutsättningar för goda levnadsvillkor för den individen. Inom verksamheten verkställs insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS.

Vi söker nu en kurator. Just nu pågår ett stort förändringsarbete inom hela Stöd och service där du som kurator kommer spela en viktig roll i arbetet framåt.

Din kompetens

Vi söker dig som är utbildad socionom. Du har erfarenhet av arbete med personer med funktionsvariation inom habilitering och/eller rehabilitering.

Du tycker om att samarbeta, men har också förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ och driva egna frågor. Du är lösningsfokuserad och har förmågan att skapa goda relationer. Du är van att kommunicera i tal och skrift. Som person är du lugn, ansvarstagande, strukturerad och har en positiv inställning till ett inkluderande arbetssätt.

Meriterande är om du har erfarenhet av neuropsykiatri samt kunskap inom områden som: AKK, MI, lågaffektivt bemötande, etc.

Körkort är ett krav för tjänsten.

Verksamhetschef blir din närmsta chef.

Vår värdegrund

Vårt arbete ska genomsyras av våra värdeord:

Välkomnande – Här är alla välkomna!

Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.

Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.

Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Övrigt

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Fackliga kontaktpersoner nås genom Krokoms kommuns växel 0640 161 00.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växtkraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att utvecklas. Vill du växa med oss?

Bild på två händer som håller i varandra

Ansökan

Sista ansökningsdatum:
2019-08-26