Planerare hemtjänsten sommarvikariat

Är du en strukturerad person med god kommunikationsförmåga? Då kanske vi har jobbet för dig.

Ett jobb med plats för växtkraft

Välkommen till oss

Vi söker nu en planerare till hemtjänsten i Krokoms kommun. Rollen som planerare innebär att du, via ett planeringssystem, planerar så att vi kan ge vård och omsorg till personer med hemtjänst utifrån deras behov och förutsättningar. Välkommen med din ansökan!

Socialförvaltningen består av 600 medarbetare där bredden på uppdraget är omfattande. Förvaltningen är indelad i fem verksamhetsområden och finns i hela kommunen. Här ansvaras för att ge vård och omsorg, stöd och service samt hälsa och sjukvård till kommunens medborgare som har behov av det, i alla skeden av livet.

Sök jobbet här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Sista ansökningsdatum

En dag som planerare på hemtjänsten

En dag som planerare på hemtjänsten

Arbetet består av att planera verksamheten i hemtjänsten utifrån biståndsbeslut i Viva. Du arbetar till största del i planeringssystemet, men även i Cosmic, Viva och Office-paketet.

Du kommer ha ett nära samarbete med hemtjänstens enhetschefer och hemtjänstgruppernas medarbetare samt ha kontakt med kommunens biståndshandläggare, distriktssköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeuter och vårdtagare.

Din kompetens

Din kompetens

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har analytisk förmåga och ser detaljer samtidigt som du har en ekonomisk förståelse. Du behöver ha fokus på helheten och förmåga att skapa en tydlig struktur. Vi förutsätter att du har en hög servicenivå och god planerings- och samarbetsförmåga.

Som person tar du egna initiativ, är självgående, strukturerad samt kan göra snabba omprioriteringar. Då det bitvis är ett högt inflöde på planeringen bör du trivas i en miljö med tidvis högt arbetstempo och snabbt kunna lösa oförutsedda händelser. Du är trygg, lösningsorienterad och ansvarstagande. Du har en god kommunikationsförmåga och god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Erfarenhet från liknande arbete är meriterande.

Arbetet kräver god datorvana med kunskap om Officeprogrammet och en god förmåga att navigera i olika digitala miljöer och system.

Övrigt

Övrigt

Placeringsort, Centrala Krokom.

Vikariat på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse, t.o.m. 2025-08-31

Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut.

Sista ansökningsdag:

Krokom – kommunen mitt i Jämtland

Krokom – kommunen mitt i Jämtland

Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats.

Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

Jag är jätteförtjust i den här platsen, här känner jag att jag kan leva länge

Läs mer om berättelserna från våra 193 byar

Berättelser från våra 193 byar

Vår värdegrund och din växtkraft

Vårt arbete ska genom­syras av våra värdeord

  • Välkomnande – Här är alla välkomna!
  • Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
  • Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
  • Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växt­kraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att ut­vecklas. Vill du växa med oss?

Hur söker jag tjänsten om jag har skyddad identitet?

Om du har skyddad identitet och vill söka den här tjänsten så ska du kontakta kundcenter 0640 161 00. Be om att bli kopplad till HR-konsult.

Du ska alltså inte skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Bild på Jättebalsamin

Hälsning från din blivande chef

"Här har du chansen att få jobba med våra fantastiska planerare, du kommer få lära dig våra system och sen påverka hur vår hemtjänst ska utföras.

Ser fram emot din ansökan /Emma Holmberg, Verksamhetschef

Så här tycker våra med­arbetare

Ansökan

Sista ansökningsdatum:

Meny