Handläggare med ekonomiinriktning till fastighetsavdelningen

kvinna med laptop på lövklädd mark

Med våra värdeord nära, modig, välkomnande och pålitlig som grund söker vi en erfaren, noggrann och driven handläggare med ekonomiinriktning. Denna tjänst innebär också en del administrativa arbetsuppgifter inom avdelningen.

Ett jobb med plats för utveckling

Välkommen till oss

Krokoms kommun befinner sig i en expansiv fas. Vi står inför en rad spännande utmaningar i vår kommun genom att vi både växer och utvecklas.

Kommunledningsförvaltningen försörjer tre nämnder; Kommunstyrelsen, Bygg- och Miljönämnden samt Samhällsbyggnadsnämnden. Förvaltningen sysselsätter ca 135 medarbetare och är uppdelad i område stab, område bygg och miljö samt område samhällsbyggnad och tillväxt.

Du kommer att tillhöra kommunens fastighetsavdelning som tillhör område samhällsbyggnad och tillväxt. På avdelningen jobbar för närvarande 19 personer. Du kommer vara direkt underställd fastighetschefen.

Sök jobbet här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Sista ansökningsdatum

En dag som handläggare med ekonomiinriktning på fastighetsavdelningen

En dag som handläggare med ekonomiinriktning på fastighetsavdelningen

Fastighetsavdelning har ägaransvaret för kommunens fastigheter och ansvarar för verksamheternas lokalförsörjning. Vi genomför reparationer, verksamhetsanpassningar, bedriver underhållsarbete, investeringsprojekt samt reinvesterar i kommunens fastighetsbestånd.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som handläggare kommer bland annat att vara:

  • hantering av leverantörsfakturor, kundfakturering, betalningar
  • att aktivt bidra till avdelningens utvecklings- och förbättringsarbete i syfte att skapa tydliga, ändamålsenliga och effektiva processer
  • registrator
  • övriga fastighetsrelaterade administrativa ärenden exempelvis hyresadministration och arkivering
  • ärendehantering samt annan administrativ hantering
  • att arbeta med avdelningens tillgänglighet och bemötande

Din kompetens

Din kompetens

Vi söker dig som har dokumenterad eftergymnasial ekonomiutbildning samt arbetslivserfarenhet inom arkivering, diarieföring samt andra förekommande administrativa uppgifter.

Du behärskar svenska språket väl, både i tal och skrift.

Du har en stark servicekänsla, är ordningsam och har lätt för att skapa goda relationer.

Du tycker om att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Det är extra viktigt att du har ett intresse och en vilja att hjälpa och stötta i de olika frågor som når dig.

För att lyckas i uppdraget är du som person lyhörd, noggrann, kommunikativ och lösningsorienterad.

Vi förutsätter att du har god allmän IT-kompetens och är kvalitetsmedveten.
Har du kännedom om ekonomisystemet Visma ROR samt erfarenhet av arbete från offentlig verksamhet är detta meriterade.

Övrigt

Övrigt

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Krokoms kommun erbjuder förmånsportal och friskvårdsbidrag eller friskvårdstid.

Vänta inte med din ansökan. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Kontaktpersoner för tjänsten:

Tomas Nilsson, fastighetschef
0640-16 100
tomas.nilsson@krokom.se

Erika Bjurling, verksamhetshandläggare
0640-164 40
erika.bjurling@krokom.se

Facklig kontaktperson, Vision
Nina Åman, byggprojektledare
0640-164 87
nina.aman@krokom.se

Sista ansökningsdag:

Krokom – kommunen mitt i Jämtland

Krokom – kommunen mitt i Jämtland

Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats.

Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

Jag är jätteförtjust i den här platsen, här känner jag att jag kan leva länge

Läs mer om berättelserna från våra 193 byar

Berättelser från våra 193 byar

Vår värdegrund och din växtkraft

Vårt arbete ska genom­syras av våra värdeord

  • Välkomnande – Här är alla välkomna!
  • Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
  • Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
  • Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växt­kraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att ut­vecklas. Vill du växa med oss?

Hur söker jag tjänsten om jag har skyddad identitet?

Om du har skyddad identitet och vill söka den här tjänsten så ska du kontakta kundcenter 0640 161 00. Be om att bli kopplad till HR-konsult.

Du ska alltså inte skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem.

leende man

Hälsning från din blivande chef

Hos mig som chef får du stora möjligheter att utvecklas och ta egna initiativ för att vi fortsatt skall ha en öppen, stimulerande och effektiv verksamhet.

Tomas Nilsson, fastighetschef

Så här tycker våra med­arbetare

Ansökan

Sista ansökningsdatum:

Meny