Enhetschef till Blomstergården

Vi erbjuder dig ett utmanande arbete där du tillsammans med kreativa kollegor och chefer ska bedriva en verksamhet där ingen dag är den andra lik. Är du en erfaren ledare som vill ha en ny utmaning? Nu söker vi en enhetschef till Blomstergårdens särskilda boende i centrala Krokom.

Ett jobb med plats för utveckling och engagemang

Välkommen till oss

Särskilt boende genomför insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) och jobbar systematiskt för att erbjuda tjänster av hög kvalitet, som ger våra boende och vår personal goda förutsättningar i vardagen. Du blir en av sju enhetschefer i vår ledningsgrupp tillsammans med verksamhetschef, som också blir din närmaste chef.

Blomstergården är ett särskilt boende i centrala Krokom, vi är mitt i en spännande utvecklingsfas med pågående renovering av äldre delar av boendet och öppning av nya avdelningar under hösten 2025.

Vi erbjuder semesterväxling, årsarbetstid och friskvård. Som ny chef i Krokoms kommun får du en förvaltningsövergripande- och verksamhetsnäraintroduktion. Alla nya chefer får gå ett ledarutvecklingsprogram och vi har kontinuerlig kompetensutveckling.

​​Socialförvaltningen är en stor förvaltning både sett till antal medarbetare och till bredden på uppdrag. Vi är indelade i fem verksamhetsområden och finns i hela kommunen. Här ansvarar vi för att ge vård och omsorg, stöd och service samt hälsa och sjukvård till våra medborgare som har behov av det, i alla skeden av livet. Vi gör skillnad på riktigt!​

Sök jobbet här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Sista ansökningsdatum

En dag som enhetschef

En dag som enhetschef

Som enhetschef på särskilt boende kommer du att vara ansvarig chef för 2 avdelningar och ca 25 medarbetare. Rollen innebär personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar samt ansvar för att driva förbättringsarbete. Du ansvarar för bemanning, planering och uppföljning av verksamheten och ska säkerställa att lagar, riktlinjer och kvalitetskrav följs.

För att underlätta ditt dagliga arbete finns det stödfunktioner som hjälper till att hantera bemanning, korttidsfrånvaro och viss administration. Du får stöd av personella och verksamhetsnära stödfunktioner så som HR-konsult, SAS, MAS, ekonom med flera.

Du kommer att arbeta i nära samverkan tillsammans med dina medarbetare, sjuksköterskor, rehab samt andra interna och externa aktörer, för att skapa en trygg och säker vård för våra medborgare på särskilt boende.

Din kompetens

Din kompetens

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom området. Det kan vara socionom, beteendevetare, sjuksköterska eller annan relevant utbildning. Du har tidigare ledarerfarenhet och gärna inom äldreomsorgen.

Arbetet ställer krav på god organisations- och samarbetsförmåga men också förmågan att arbeta självständigt. Som person är du engagerad i ditt arbete och har medborgaren i fokus. Du kan inspirera, motivera och leda medarbetare, samtidigt som att vara lyhörd, skapa förtroende och upprätthåller goda relationer är viktiga egenskaper

Du är kommunikativ, trygg och du har förmågan att fatta beslut och hantera komplexa situationer med lugn och tydlighet. Du behöver ha god självkännedom, vara uthållig och du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

Körkort för bil är ett krav för tjänsten.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Övrigt

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag:

Krokom – kommunen mitt i Jämtland

Krokom – kommunen mitt i Jämtland

Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats.

Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

Jag är jätteförtjust i den här platsen, här känner jag att jag kan leva länge

Läs mer om berättelserna från våra 193 byar

Berättelser från våra 193 byar

Vår värdegrund och din växtkraft

Vårt arbete ska genom­syras av våra värdeord

  • Välkomnande – Här är alla välkomna!
  • Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
  • Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
  • Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växt­kraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att ut­vecklas. Vill du växa med oss?

Hur söker jag en tjänsten om jag har skyddad identitet?

Om du har skyddad identitet och vill söka den här tjänsten så ska du kontakta kundcenter 0640 161 00. Be om att bli kopplad till HR-konsult.

Du ska alltså inte skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Hälsning från din blivande chef

Välkommen att söka till ett kreativt gäng som satsar på att möta framtiden. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla vår verksamhet och därför är det viktigt för mig att du gillar att arbeta med förändringar, både i det stora men även de små i vardagen. Du kommer att ingå i en grupp som arbetar med att starta upp nya avdelningar på Blomstergården. Målet är att få verksamheten att rulla igång med högt ställda kvalitetskrav så vi kan möta våra äldres behov av vård och omsorg.

Hälsningar//Ann-Marie

Ansökan

Sista ansökningsdatum:

Meny