Ansökningstiden har gått ut

Enhetschef till hemtjänsten

Två kvinnor som high fivar varandra

Till hemtjänsten söker vi en enhetschef med ett närvarande ledarskap som präglas av en vilja att skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna utföra ett arbete med god kvalitet. Vill du leda och utveckla framtidens hemtjänst? Välkommen med din ansökan!

Ett jobb med plats för utveckling

Välkommen till oss

Hemtjänsten i Krokoms kommun består i dagsläget av sex hemtjänstområden; Krokom, Föllinge, Offerdal, Nälden, Ås och Natten. Hemtjänsten syftar till att skapa förutsättningar för våra medborgare i det dagliga livet när ålder, sjukdom eller funktionshinder gör det svårt att klara sig själv och att bo hemma.

Bemanningspoolen är en vikariepool som tillgodoser behovet av korttidsvikarier inom vård och omsorg, förskola och fritidshem. Tillsammans bildar de ett verksamhetsområde. Som enhetschef ingår du, tillsammans med dina fem chefskollegor i en ledningsgrupp som leds av verksamhetschef.

För att underlätta ditt dagliga arbete finns det stödfunktioner som handhar hemtjänstplanering, bemanning och administration. Du får stöd av personella och verksamhetsnära stödfunktioner så som HR-konsult, controller, ekonom med flera.

​​Socialförvaltningen är en stor förvaltning både sett till antal medarbetare och till bredden på uppdrag. Vi är indelade i fem verksamhetsområden och finns i hela kommunen. Här ansvarar vi för att ge vård och omsorg, stöd och service samt hälsa och sjukvård till våra medborgare som har behov av det, i alla skeden av livet. Vi gör skillnad på riktigt!​

Sök jobbet här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Sista ansökningsdatum

En dag som enhetschef i hemtjänsten

En dag som enhetschef i hemtjänsten

Som enhetschef för hemtjänsten kommer du att vara närmsta chef för ca 30 kompetenta och drivna medarbetare. Du ansvarar för bemanning, planering och uppföljning av verksamheten och ska säkerställa att lagar, riktlinjer och kvalitetskrav följs. Du kommer att arbeta i nära samverkan med medarbetare, kollegor och andra aktörer för att skapa en trygg, säker och effektiv hemtjänst för våra medborgare i Krokoms kommun.

Du arbetar utifrån din egen verksamhet men ska ha förmåga att se helheten vilket innebär att samverka och samplanera med kommunens övriga verksamheter. Rollen innebär personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar samt ansvar för att driva förbättringsarbete.

Arbetet ställer krav på god organisations- och samarbetsförmåga. Du behöver ha god självkännedom och vara uthållig. Vidare be­höver du kunna arbeta självständigt med bibehållet engage­mang. Förmågan att inspirera, motivera och leda medarbetare, samtidigt som du är lyhörd, skapar förtroende och upprätthåller goda relationer är viktiga egenskaper. Du har ett kommunikativt förhållningssätt, är en god lyssnare och är öppen för dialog.

Din kompetens

Din kompetens

Vi söker dig som har högskoleutbildning, ex beteendevetenskap, socionom eller annan relevant utbildning. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta som chef inom offentlig verksamhet och erfarenhet av vård och omsorg i 24/7 verksamheter. Du förväntas har god förståelse för lagstiftning och riktlinjer inom hemtjänstområdet. Du förväntas kunna hantera krav och motgångar samt har förmåga att samarbeta och samverka.

Vi ser det som värdefullt att du har erfarenhet och har arbetat med förändringsledning och verksamhetsutveckling. Du visar intresse för att skapa relationer med människor och är en trygg och lyhörd ledare med förmåga att engagera och motivera dina medarbetare.

Som person är du trygg, kommunikativ, har förmågan att fatta beslut och hantera komplexa situationer med lugn och tydlighet. Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Övrigt

Övrigt

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Vi erbjuder semesterväxling, årsarbetstid och friskvård. Som ny chef i Krokoms kommun får du en förvaltningsövergripande- och verksamhetsnäraintroduktion. Alla nya chefer får gå ett ledarutvecklingsprogram och vi har kontinuerlig kompetensutveckling.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Sista ansökningsdag:

Krokom – kommunen mitt i Jämtland

Krokom – kommunen mitt i Jämtland

Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats.

Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

Jag är jätteförtjust i den här platsen, här känner jag att jag kan leva länge

Läs mer om berättelserna från våra 193 byar

Berättelser från våra 193 byar

Vår värdegrund och din växtkraft

Vårt arbete ska genom­syras av våra värdeord

  • Välkomnande – Här är alla välkomna!
  • Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
  • Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
  • Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växt­kraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att ut­vecklas. Vill du växa med oss?

Hur söker jag en tjänsten om jag har skyddad identitet?

Om du har skyddad identitet och vill söka den här tjänsten så ska du kontakta kundcenter 0640 161 00. Be om att bli kopplad till HR-konsult.

Du ska alltså inte skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Hälsning från din blivande chef

Hej! Andjelika heter jag och är tillförordnad verksamhetschef för hemtjänsten och bemanningspoolen i väntan på att vår nyrekryterad verksamhetschef Emma tillträder sin tjänst i slutet på januari. Jag vill tillsammans med ledningsgruppen och medarbetarna i hemtjänsten välkomna dig till en dynamisk verksamhet i förändring, där du tillsammans med oss har möjlighet att utveckla framtidens hemtjänst!

Ansökan

Sista ansökningsdatum:

Meny