Ansökningstiden har gått ut

Planerare till Hemtjänsten

Är du en strukturerad person med god kommunikationsförmåga? Då kanske vi har jobbet för dig. Vi söker nu en planerare till hemtjänsten i Krokoms kommun. Rollen som planerare innebär att du, via planeringssystemet TES, planerar så att vi kan ge vård och omsorg till personer med hemtjänst utifrån deras behov och förutsättningar. Välkommen med din ansökan!

Ett jobb med plats för omtanke

Välkommen till oss

Socialförvaltningen är en stor förvaltning både sett till antal medarbetare och till bredden på uppdrag. Vi är indelade i fem verksamhetsområden och finns i hela kommunen. Här ansvarar vi för att ge vård och omsorg, stöd och service samt hälsa och sjukvård till våra medborgare som har behov av det, i alla skeden av livet. Vi gör skillnad på riktigt!

Hemtjänsten utför beviljade insatser från biståndsenheten som syftar till att stärka den enskildes möjligheter att leva ett självständigt liv vilket regleras i socialtjänstlagen.

Sista ansökningsdatum

En dag som planerare

En dag som planerare

Arbetet består av att planera verksamheten i hemtjänsten utifrån biståndsbeslut i Viva. Du arbetar till största del i vårt planeringssystem TES, men även i Cosmic, Viva och Office-paketet.

Du kommer ha ett nära samarbete med hemtjänstens enhetschefer och hemtjänstgrupper samt ha kontakt med kommunens biståndshandläggare, distriktssköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeuter och vårdtagare.

Din kompetens

Din kompetens

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har analytisk förmåga och ser detaljer samtidigt som du har en ekonomisk förståelse samt fokus på helheten och kan skapa en tydlig struktur. Vi förutsätter att du har en hög servicenivå och god planerings- och samarbetsförmåga.

Som person tar du egna initiativ, är självgående, strukturerad samt kan göra snabba omprioriteringar. Då det bitvis är ett högt inflöde på planeringen bör du trivas i en miljö med tidvis högt arbetstempo och snabbt kunna lösa oförutsedda händelser.

Som person är du trygg, lösningsfokuserad och ansvarstagande. Du har en god kommunikationsförmåga och god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Erfarenhet från liknande arbete samt erfarenhet av administrativt arbete i TES, Viva och APPVA är meriterande.

Vi söker dig som har lägst gymnasialutbildning

Arbetet kräver god datorvana med kunskap om Officeprogrammet och en god förmåga att navigera i olika digitala miljöer och system.

Övrigt

Övrigt

Placeringsort, Centrala Krokom.

Vikariat på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse, t.o.m. 2025-08-31 med eventuell möjlighet till förlängning

Rekryteringsarbetet kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdatum passerat, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Sista ansökningsdag:

Krokom – kommunen mitt i Jämtland

Krokom – kommunen mitt i Jämtland

Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats.

Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

Jag är jätteförtjust i den här platsen, här känner jag att jag kan leva länge

Läs mer om berättelserna från våra 193 byar

Berättelser från våra 193 byar

Vår värdegrund och din växtkraft

Vårt arbete ska genom­syras av våra värdeord

  • Välkomnande – Här är alla välkomna!
  • Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
  • Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
  • Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växt­kraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att ut­vecklas. Vill du växa med oss?

Hur söker jag en tjänsten om jag har skyddad identitet?

Om du har skyddad identitet och vill söka den här tjänsten så ska du kontakta kundcenter 0640 161 00. Be om att bli kopplad till HR-konsult.

Du ska alltså inte skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Ansökan

Sista ansökningsdatum:

Meny