Ansökningstiden har gått ut

Utredningssekreterare

Kansliet i Krokoms kommun söker dig som drivs av att utveckla och förvalta ett stort förtroende, från medarbetare, förtroendevalda och medborgare. Låter det som du? Sök tjänsten som utvecklingssekreterare hos oss.

Ett jobb med plats för växtkraft

Välkommen till oss

Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.

​​Kommunledningsförvaltningen försörjer tre nämnder; kommunstyrelsen, bygg- och miljönämnden och samhällsbyggnadsnämnden. Förvaltningen sysselsätter ca 135 medarbetare och är uppdelad i område stab, område bygg och miljö samt område samhällsbyggnad och tillväxt.​

Kansliet är en del av staben vid kommunledningsförvaltningen. På kansliet jobbar bland annat verksamhetsutvecklare, kvalitetskontroller, handläggare, strateger, samordnare och sekreterare. Kansliet har med andra ord ett brett ansvarsområde och arbetar med hela kommunkoncernen som kontaktyta.

Sista ansökningsdatum

En dag som utredningssekreterare

En dag som utredningssekreterare

Tjänsten är organiserad under kansliet vid kommunledningsförvaltningen men merparten av arbetet kommer utföras för barn- och utbildningsförvaltningens räkning. Arbetsuppgifter som inbegrips i tjänsten är bland annat:

  • Arbeta med nämndadministration före, under och efter politiska sammanträden.
  • Utgöra stöd till politiker och tjänstepersoner i nämndprocessen.
  • Ta fram analyser och utredningar som beslutsunderlag till förvaltningsledning och politik.
  • Delta i samverkansmöten med andra nämnder, interna samarbetsnätverk och fackliga organisationer.
  • Arbeta som registrator och arkivansvarig för barn- och utbildningsförvaltningen.

Då tjänsten delvis är ny till sin utformning kommer det finnas möjlighet att forma arbetsinnehållet till viss del.

Din kompetens

Din kompetens

Vi söker dig som har universitet- eller högskoleutbildning med inriktning offentlig förvaltning, juridik, samhällsvetenskap eller annan högre utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt om du har goda kunskaper i den lagstiftning som är central för uppdraget, däribland kommunallagen, offentlighets- och sekretesslagen samt skollagen.

Som person är du lösningsfokuserad och noggrann, du är bekväm med att ta egna initiativ och trivs i en stödjande- och serviceinriktad funktion.

Det är viktigt att du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga då arbetet består av många olika kontaktytor.

Övrigt

Övrigt

Tillsvidareanställning på 100 %, med tillträde enligt överenskommelse.

Intyg och referenser lämnas på begäran.

Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Sista ansökningsdag:

Krokom – kommunen mitt i Jämtland

Krokom – kommunen mitt i Jämtland

Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats.

Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

Jag är jätteförtjust i den här platsen, här känner jag att jag kan leva länge

Läs mer om berättelserna från våra 193 byar

Berättelser från våra 193 byar

Vår värdegrund och din växtkraft

Vårt arbete ska genom­syras av våra värdeord

  • Välkomnande – Här är alla välkomna!
  • Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
  • Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
  • Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växt­kraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att ut­vecklas. Vill du växa med oss?

Hälsning från din blivande chef

Om du söker en arbetsplats med stimulerande arbetsuppgifter och gott samarbete så har du hittat rätt. Hos oss är arbetsdagarna både fartfyllda, utvecklande och roliga. Du kommer utgöra en viktig del av en ambitiös, lösningsfokuserad och driven grupp hos oss på kansliet.

Vi har en löpande rekryteringsprocess, så vänta inte med din ansökan!

Ansökan

Sista ansökningsdatum:

Meny