Translate site

Startsida Krokoms kommun

Vad gör jag om jag fått ett meddelande från slambilen?

Om slambilen av någon anledning inte kunde tömma din brunn hänger chauffören en ”hängare” på din dörr där du kan se anledningen.

Om brunnen inte kunde tömmas måste du ringa och boka en ny tömning när problemet är åtgärdat. Anledningen till att brunnen inte kunde tömmas kan vara:

  • att vägen inte var farbar utan måste grusas upp eller röjas från växtlighet.
  • hinder i vägen exempelvis en parkerad bil.
  • brunnen inte hittades utan måste markeras med flagga eller liknande.
  • låst lock

Om din brunn har hög nivå, är en tank eller är större än 4 kbm kan inte avvattningsteknik användas och en annan typ av slambil kommer inom ca 2 veckor och tömmer med konventionell teknik. En tömning utan avvattning är dyrare.

På hängaren finns kontaktuppgifter om du har frågor.

Uppdaterad 2017-04-07 av Ulla Eriksson
Kommentarer
Lämna en kommentar
Lämna en kommentar



Följ Krokoms kommun på Facebook
Följ Krokoms kommun på Instagram
Följ Krokoms kommun på YouTube

KROKOMS KOMMUN Offerdalsvägen 8, 835 80 Krokom
Tel. 0640-161 00 vxl (vardagar kl 08-17)  |  Fax 0640-161 05  |  E-post »